De publicatie van Factor DOEN!
het praktische vervolg op de bestseller Factor Moed!
Factor Moed! zette moed in combinatie met leiderschap op de kaart. “Het werd hoog tijd dat er een boek, dit boek, werd geschreven over dit onderwerp” schreef prof. Dr. Wessel Ganzevoort in het voorwoord.
Factor Doen! plaatst moed in een landschap van bruikbare wetenschappelijke inzichten, van effectieve gedragsbeïnvloedingsmodellen en combineert volgens voorwoordschrijver Harry Starren, deze kennis tot een schaamteloos handig geheel. “Het heeft de kwaliteit van een Zwitsers zakmes en is een bron”.
De rode draad van beide is Impact,” zegt auteur Marinka Lipsius. “Of het nu in een uitgebreide of beperkte context is, iedereen heeft invloed. Je als persoon en organisatie daar meer bewust van worden en zorgen dat invloed impact wordt, is de uitdaging die door beide boeken wordt neergelegd.”
Omdat Marinka haar boekpresentatie over meer wilde laten gaan dan het omhoog houden van haar nieuwe boek, nodigde zij bevriende sprekers uit om samen een event neer te zetten dat zowel zakelijke als maatschappelijke impact wil creëren. De keuze om de opbrengsten naar Warchild te laten gaan horen daarbij.