Two books, both in Dutch. The information below is in Dutch also.
Over de boeken
Marinka dook in de wereld van voornemens die maar niet uitgevoerd worden en veranderingen die 80% van de tijd niet slagen. Het leidde in eerste instantie tot een verkenning van het thema ‘moed’ in haar eerste boek (Factor MOED!). Haar tweede boek (Factor DOEN!) gaat in op de missing link: structurele kennis van en aandacht voor de gedragswetenschappen. En dat terwijl het uitvoeren van plannen en het doorvoeren van veranderingen uiteindelijk gaan over gedrag en gedragsverandering.
Ze vatte de beste gedragsmodellen en nieuwe inzichten uit de neuro-psychologie samen in haar boek FACTOR DOEN! dat een bron en onmisbaar naslagwerk wordt genoemd.
Hieronder meer informatie over de boeken en links naar verkooppunten.
Succesvol model voor effectief leiderschap en samenwerken
De inhoud van Factor DOEN! is, aangevuld met de laatste kennis op het gebied van neuro-psychologie, neuro-leiderschap en High Performance, vertaald naar methodieken die terugkomen in Marinka’s advieswerk. Het is ook vertaald naar trainingen die zowel online als offline beschikbaar zijn.
Het IMPACT-kwadrant (sleutel 7 uit Factor DOEN!) is verfijnd, getest in de praktijk en wordt alom geprezen als een sterk instrument om effectief te leiden en beinvloeden. Het is onderdeel van de programma’s onder de naam HPG-kwadrant© en HPB-QUADRANT©. Het Grootste Kennisfestival van Nederland heeft rond dit model een volledige masterclass met Marinka opgenomen. Deze is binnenkort beschikbaar (verwacht: maart 2021)
Factor DOEN!
Van willen naar doen in situaties die moed vragen
Het praktische vervolg op Factor MOED!
Factor Doen! verscheen 31 mei 2018 en bereikte in twee dagen de top 100 van managementboek en plaats 2 in de ranking bij de Boom uitgevers. Een vliegende start. Lees hier wat je kunt verwachten. Bestellen kan via de link.
Overeind blijven in een mijnenveld van belangen, koers houden in turbulente omstandigheden, moed tonen ondanks risico’s, je morele kompas scherp houden ondanks verleidingen en ondertussen ook: verbinden, mensen meenemen, flexibel zijn … Het zijn thema’s die menig leidinggevende zal herkennen. In dit praktische handboek voor leiderschap met impact lees je hoe moed getoond kan worden op een succesvolle manier. Het leert je dat koers houden en verbinden samen kunnen gaan. Het leert je de kracht van overtuigen en luisteren. Het leert je over effectief gedrag en de beïnvloeding daarvan. Door de combinatie van belangrijke kennis op het gebied van leiderschap, (neuro)psychologie en filosofie en het gebruik van pakkende praktijkvoorbeelden, biedt dit boek de lezer een rijk repertoire aan kennis en vaardigheden. De bundeling hiervan in de zeven sleutels tot effectieve moed maakt het nog overzichtelijker.
Factor MOED!
Durven kiezen en volharden in BV Nederland
Verschenen in 2016 en gepubliceerd door Boom uitgevers Amsterdam. Het boek bereikte in korte tijd de #1 positie bij managementboek.nl en ontving lovende recensies. Lees hier wat je kunt verwachten:
Op een gedurfde, beeldende en lichtvoetige manier gaat dit boek in op het vermogen tot moed, oordeelsvorming, falen en volharding. Op een transparante en leerzame manier komt naar voren hoe moed eruit ziet en wat ervoor nodig is om moed te ontwikkelen. Dit boek reikt handvatten aan voor leiders, bestuurders, medewerkers en managers in elke organisatie om koers te houden in het veld van belangen en invloeden, dromen en obstakels.
Co-auteur: Remco Claassen